יום חמישי, 25 במאי 2017

קערות חד פעמיות - מהן האפשרויות?

בכל הקשור להגשה בכלים חד פעמיים, הרי שקערות ממלאות תפקיד מרכזי בהגשת מאכלים רבים ומגוונים. לעומת העבר, כיום ניתן לרכוש קערות חד פעמיות ממגוון רחב של סוגים ועיצובים ואין צורך להתפשר על דבר רק בשל החיסכון הכספי. בשורות הקרובות נסקור את האפשרויות השונות העומדות בפניכם ברכישת קערות שכאלה, בדגש על חשיבה ירוקה שגם לא פוגעת בכיס.

קערות חד פעמיות מפלסטיק - חל שיפור אך עדיין רצוי לוותר

לאורך שנים הפלסטיק שלט באופן מוחלט בעולם הכלים החד פעמיים, פשוט כי לא הייתה אפשרות אחרת. אם בתחילה עולם הפלסטיק החד פעמי הציע אך ורק צלחות, כוסות וסכו"ם הרי שעם הזמן התחום התפתח וכיום ניתן למצוא גם קערות חד פעמיות על טהרת הפלסטיק. הבעיה עם קערות הפלסטיק מתבטאת בכך שהן מתאימות אך ורק לצרכי תצוגה והגשה של מאכלים בטמפ' החדר ומאכלים קרים כגון סלטים וקינוחים. הסיבה לכך קשורה לכימיה של הפלסטיק, שמשחרר חומרים רעילים בעת התחממות ועל כן לא מומלץ להגיש בו מאכלים חמים. בנוסף, במידה וכן נגיש מאכלים חמים בכלי פלסטיק, הרי שהמוליכות הגבוהה של חומר זה עשויה לגרום לאי נוחות בעת החזקת הקערות ועל כן אין שום טעם בכך מלכתחילה.

קערות חד פעמיות מעץ - האפשרות המועדפת

על מנת למצוא פתרון שלא יגביל את אפשרויות ההגשה, החלו לחשוב על חומרים איכותיים יותר. ההחלטה נפלה על חומר טבעי המוכר לכולנו – העץ כמובן. מדובר למעשה על פסולת של עץ מתעשיות שונות בעולם המורכבת מעצי דקל, במבוק, קני סוכר ועוד. תכונות החומר של העצים השונים מאפשרות לייצר מהן קערות חד פעמיות אשר מאפשרות הגשה של מאכלים בטמפ' גבוהות ואף אפייה בתנור עד לטמפ' של 220 מעלות, כאשר הקערות עצמן מבודדות היטב מפני חום ולכן ניתן להגיש בהן מאכלים חמים מבלי שהסועדים יחושו אי נעימות באצבעותיהם. מעבר לכך, מאחר ומדובר כאן על סטי כלים שעשויים מעץ ולא מפלסטיק, הרי שהם מספקים יתרון משמעותי עבור חברות קייטרינג שמעוניינות לחסוך בזמן ובכסף מבלי להתפשר על עיצוב יוקרתי וקלאסי. עוד יתרון שראוי לציון הוא היותם של כלי העץ כלים מתכלים, כך שהם אינם מזהים את הסביבה כמו כלי הפלסטיק הישנים.

מבחינת מבחר ניתן למצוא קערות חד פעמיות מעץ בקטרים ועומקים מגוונים ובסגנונות עיצוב שונים על פי סוג העץ שתבחרו. כמובן שניתן להוסיף לקערות גם אלמנטים נוספים על טהרת העץ כגון סכו"ם מעץ, כוסות וצלחות, קונוסים להגשת קינוחים, מגשי תצוגה ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה