יום שני, 6 בנובמבר 2017

יבואן כלים חד פעמיים - האפשרות של כלים מתכלים

בשנים האחרונות קמה זעקה גדולה הקוראת לאסור או להגביל את השימוש בכלים חד פעמיים רגילים מפלסטיק. הסיבה לכך קשורה לזיהום הרב שכלים אלו יוצרים בהשלכתם כפסולת שכן לא רק שהם מתפרקים לאט, אלא שפירוקם אף טומן בחובו שחרור רעלים מסוכנים שחוזרים אלינו בתוך מי השתייה. בשל כך, כל יבואן צריך לשאול את עצמו האם הוא באמת מעוניין להיות שותף להגברת הזיהום של כדור הארץ או שהוא מוכן לחשוב מחוץ לקופסא ולהעדיף אלטרנטיבות שאומנם יקרות יותר מבחינת הייבוא אך מעניקות יתרונות רבים למשתמשים ולסביבה כולה. יבואן כלים חד פעמיים שיקבל את הבחירה הנכונה יעדיף בסופו של דבר לייבא כלים חד פעמיים מתקדמים יותר, ובמילים אחרות – כלים מתכלים על טהרת העץ. 

כלים חד פעמיים מתכלים על טהרת העץ - במה הם כל כך עדיפים?

בשוני מובהק מכלי הפלסטיק הסטנדרטיים, כלים חד פעמיים מתכלים הם כאלו שעשויים מחומריים טבעיים לחלוטין, לדוגמא עץ על סוגיו המרובים. הכלים עצמם עשויים מפסולת עץ תעשייתית אשר נדחסת יחדיו ליצירת מגוון רחב של כלים, כגון צלחות, כוסות, מגשים, סכו"ם ועוד. ישנן מספר אפשרויות שכל יבואן כלים חד פעמיים יכול לבחור מהן בהקשר זה:

  • כלים מעץ דקל – כלים אלו מציעים עמידות בחום של עד 220 מעלות ולכן ניתן לאפות בתוכם מאפים וקינוחים שונים. הם מגיעים במגוון רחב של סגנונות ועיצובים.
  • כלים מבמבוק – כלים מרהיבים ביופיים ובאפשרויות העיצוב שהם מציעים, כמו גם במגוון הכלים שניתן לייצר מהם דוגמת סכו"ם, סירות הגשה וכוסיות לקינוחים
  • כלים מקנה סוכר – כלים אקולוגיים איכותיים במיוחד שמתאימים לצרכי הארחה רבים ומגוונים.
  • פסולת תירס ותפוחי אדמה – זוהי עוד אפשרות אקולוגית העושה שימוש בחומר טבעי. אומנם לא מדובר כאן על עץ, אך מראה הכלים עדיין מרשים ומאפשר עמידות בחום של עד 160 מעלות. אפשרות זו מתאימה בעיקר לאריזות טייק אווי חד פעמיות.

כאמור, היתרון של כל אחד מסטי מהכלים הללו טמון בכך שהם מתכלים לחלוטין, מה שאומר שלאחר השלכתם לפח והטמנתם באדמה הם פשוט מתפרקים במהירות ואינם מזהמים את הסביבה כלל וכלל, ולמעשה אף מעשירים את הקרקע בחומרים חיוניים. יתרון נוסף של אותם כלים טמון כאמור גם במראה אסתטי ומזמין של עץ שכלל לא נראה ומרגיש כחד פעמי, ואף במחיר נמוך יחסית לאיכות המוצר הגבוהה שמקבלים, כל עוד מדובר על יבואן כלים חד פעמיים שמציע אותם במכירה סיטונאית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה