יום ראשון, 26 באפריל 2020

כלים מתכלים – הבחירה הברורה


בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר את הטענות לגבי הצורך להיפטר לגמרי מכלי הפלסטיק, ולעבור להשתמש בכלים חד פעמיים מחומרים אחרים. הסיבה לכך היא היותו של הפלסטיק חומר שאינו מתכלה, ועל כן מזהם את כדור הארץ. אם בעבר אלה היו רק דיבורים, הרי שכיום סוף כל סוף יש פתרון מעשי – כלים מתכלים!. ממה הם עשויים? מהם יתרונותיהם? ואלו סוגי כלים קיימים? להלן התשובות לכל השאלות. 

כלים מתכלים – מי אתם ולמה אתם כל כך חשובים?


כשמדברים על כלים מתכלים מתכוונים למעשה לכלים שעשויים מחומרים טבעיים בלבד דוגמת עץ (במבוק, דקל, קנה סוכר) או קליפות תירס ותפוחי אדמה. כלים אלו מתכלים  בתוך זמן קצר בעת זריקתם לפח (בניגוד לכלי הפלסטיק שמתכלים אחרי אלפי שנים ומזהמים רבות את האדמה, הים ומי התהום שלנו) ולמעשה הם גם תורמים לאדמה שבה הם מוטמנים. אין ספק, אם כדור הארץ היה יכול לדבר, הוא היה מתחנן מאיתנו לחדול מהשימוש בכלי הפלסטיק הוותיקים ולעבור לכלים מתכלים. 

היתרונות הנוספים של הכלים המתכלים 


אך מעבר לזאת, לאותם כלים מתכלים יש גם יתרונות ברורים נוספים מבחינה פונקציונאלית, לעומת כלי הפלסטיק הישנים. גם אם תיקחו אלף אנשים, ותתנו להם לשתות ולאכול מכלי הפלסטיק ומכלי העץ, תאמינו לנו שלא תמצאו אחד שיטען שכלי הפלסטיק נוחים יותר. כולנו חווינו את הצלחת המתעקמת, הכוס המתעוותת והמזלג הנשבר (וזה עוד בלי שהזכרנו את הסכין הלא חותכת). כלי העץ חזקים יותר, עמידים יותר (במשקלים ובטמפרטורות גבוהות) ובינינו – גם הרבה יותר יפים! בקיצור, כמו שפעם אמרו בפרסומת מפורסמת: כל כלי – כלי!

אילו כלים מתכלים ישנם?


אם לרגע חשבתם כי כל הסיפור של כלים מתכלים נשמע יותר מידי טוב ועל כן סביר להניח שמגוון הכלים יהיה מוגבל, הרשו לנו להפתיע אתכם. מעבר למובן מאליו (צלחות במגוון גדלים, צורות ועומקים, סכו"ם בעיצובים ובגדלים שונים, כוסות לשתייה קרה, חמה ויין), תוכלו למצוא גם פריטים נוספים, ייחודיים ושימושיים במיוחד. למשל אריזות ה-TAKE AWAY, צלוחיות מטבלים, מגשים שונים (מלבניים, מעוגלים ועוד), גביעי גלידה, קשיות לשתייה, מקלות שיפוד, קונוסים לפיש אנד צי'פס ועוד, כשקיימת אף אפשרות להדפסה של לוגו או כיתוב לצרכים מסחריים. 

גם מבחינת המחיר מצפה לכם הפתעה נעימה, שכן הכלים המתכלים יקרים רק במעט מכלי הפלסטיק (במיוחד אם תשכילו לרכוש אותם באופן סיטונאי), כך שגם מהבחינה הזאת, הבחירה ברורה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה